Gratis verzending vanaf 75 euro!

Gratis verzending vanaf 75 euro!

Veiligheid & Herkomst

Productveiligheid volgens de nieuwe GPSR-normen bij Cozy Candle

Bij Cozy Candle waarborgen we de veiligheid en kwaliteit van onze handgemaakte en milieuvriendelijke kaarsen. Vanaf 13 december 2024 is de General Product Safety Regulation (GPSR) van kracht. Dit is een nieuwe Europese regelgeving die garandeert dat consumentenproducten in de Europese Unie veilig zijn.

We optimaliseren onze processen en productinformatie zodat u met vertrouwen kunt genieten van onze handgemaakte en milieuvriendelijke kaarsen.

Waar staat GPSR voor en wat houdt het in?

De General Product Safety Regulation (GPSR) is een Europese wetgeving die verkopers en producenten verplicht om te garanderen dat alle consumentenproducten veilig zijn. Deze wet is gericht op:

  • Productinformatie: Het verstrekken van duidelijke gebruiksinstructies en waarschuwingen.
  • Traceerbaarheid: Het kunnen herleiden van de herkomst van producten.
  • Veiligheid: Het ervoor zorgen dat producten geen risico vormen voor consumenten.

Wat houdt dit in voor onze klanten?

Bij Cozy Candle doen we ons uiterste best om aan deze vereisten te voldoen. Dit doen we door middel van en kunt u merken aan:

  • Duidelijke productinformatie: Elke productpagina is voorzien van praktische informatie over koolzaadwas, kleuren, afmetingen, gewicht en brandtijd. Tevens vindt u informatie over veiligheid, onderhoud en gebruik van onze kaarsen.
  • Zorgvuldige selectie: De benodigdheden die we gebruiken voor het maken van onze kaarsen worden zorgvuldig geselecteerd via betrouwbare leveranciers. Ondanks dat de exacte herkomst van sommige benodigdheden niet altijd volledig bekend is, werken we met partijen die voldoen aan de strenge kwaliteitsnormen.
  • Transparant en communicatie: We vinden het erg belangrijk dat onze klanten geïnformeerd zijn over de ingrediënten, veiligheid, onderhoud en gebruik van onze kaarsen. Tevens hanteren we gemakkelijke communicatie. Heeft u vragen? Neem contact op via info@cozycandle.nl of vul het contactformulier in.

Op welke manieren passen wij de GPSR-normen toe?

Voor het waarborgen dat onze kaarsen aan de GPSR-normen voldoen, nemen we de volgende stappen:

  1. Traceerbaarheid:: We werken samen met leveranciers die openlijkheid bieden, houden bij waar onze kaarsen benodigdheden vandaan komen en verstrekken de klant met een pakbon van de bestelde kaarsen.
  2. Pakbon: De klant ontvangt een pakbon met daarop aangegeven alle bestelde kaarsen. Tevens vindt u de unieke artikelnummers (SKU) van deze kaarsen en de batchcodes.
  3. Veiligheidsinformatie: Op onze website kunt u op de pagina Candle Care informatie verkrijgen hoe u het beste onze kaarsen kunt branden en onderhouden. Tevens staat op elke productpagina een algemene veiligheidsinformatie over de belangrijke maatregelen. Bovendien ontvangt u bij elke bestelling een folder met informatie over veiligheid, onderhoud en gebruik en bij elke kaars wordt een veiligheidssticker geleverd.
  4. Constante optimalisatie: We blijven de productinformatie actualiseren en indien nodig optimaliseren.

Veelgestelde vragen

  1. Waarom weet Cozy Candle niet altijd de exacte herkomst van de benodigdheden?
    De materialen en benodigdheden die we gebruiken voor het maken van onze kaarsen worden ingekocht via groothandels en leveranciers die wereldwijd opereren. Hierdoor kan het voorkomen dat de exacte herkomst van een onderdeel niet te achterhalen is.

    Echter, houden we hier altijd rekening mee en proberen we uitsluitend met leveranciers te werken die voldoen aan de GPSR-normen.
  2. Hoe weet ik of een kaars veilig is?
    Bij Cozy Candle nemen we een aantal maatregelen om de veiligheid van onze kaarsen te waarborgen. Zo testen we elke batch van koolzaadwas en lont met betrekking tot kwaliteit en branding. Elke kaars wordt gecontroleerd op stabiliteit en schade voordat ze geleverd worden. Bovendien ontvangt u bij elke kaars relevante veiligheidsinformatie voor het branden en onderhouden.

    Heeft u nog specifieke vragen hierover? Neem dan contact met ons op via info@cozycandle.nl.
  3. Wat moet ik doen als er iets mis is met mijn kaars?
    Het kan wellicht voorkomen dat u tijdens het branden van onze kaars merkt dat er iets mis is. Dit kan zijn dat bij het uitpakken van de kaars u merkt dat er een barst in zit. Neem dan contact met ons op via info@cozycandle.nl. Vermeld in uw email duidelijk uw bestelnummer, het artikelnummer (SKU) van de desbetreffende kaars en de batchcode van de kaars. Deze informatie staat vermeld op de pakbon. Voeg altijd een foto van de kaars toe.

    Helaas kunnen we u niet verder helpen als we bovenstaande informatie niet ontvangen hebben of alleen gedeeltelijk. Echter, proberen we altijd met u tot een geschikte oplossing te komen.

    Let op: Schade die aan de kaars is veroorzaakt door eigen handelingen, is hiervoor niet van toepassing.

Bij Cozy Candle streven we naar transparantie, kwaliteit en veiligheid.

+